środa, 5 października 2011

Lada dzień

Nie rozumiem tego. Wczoraj dostałem pocztą uchwałę o wyniku egzaminu wstępnego na aplikację. Nie ma tam jednak, w formie pouczenia czy czegokolwiek, ani słowa informacji - co dalej. 

Precyzując pytanie:
  1. do kiedy można składać wnioski o wpis na listę aplikantów?
  2. jak wyglądać ma wniosek?
  3. co należy do niego załączyć?
  4. czy i jeśli tak, to ile należy zapłacić?
Owszem, wiadomo że np. musi być świeżej daty zaświadczenie z KRK (jedyne 50 zł taka przyjemność, po którą trzeba się pofatygować; przez pełnomocnika - 17 zł więcej). Że wniosek to w sumie jedno proste zdanie, które nie powinno stanowić problemu dla kogoś, kto aplikuje na radcę prawnego czy adwokata.

Zadzwoniłem dzisiaj do okolicznej OIRP, gdzie miła pani - uprzedzona, że mam szereg pytań co do właśnie załączników wymaganych do wniosku o wpis na listę aplikantów - przerwała mi w pół zdania i powiedziała, żeby się uzbroić w cierpliwość, że ona nic nie wie, ale informacje lada dzień będą na www OIRP.

Na moje pytanie, czy ten lada dzień nie będzie np. na 2 dni robocze przed wskazanym tam terminem składania wniosków - pani się uniosła prawie świętym oburzeniem.

Czy tak trudno było, równolegle z wysłaniem uchwał do kandydatów, po prostu wrzucić te kilka zdań na www? Bo skoro ja dostałem uchwałę, to takie same dostało/dostanie lada moment ok. 500 innych osób. I każdy z tych, co zdali - ok. 200 z hakiem - pewnie zadzwoni z tym samym pytaniem. Żeby usłyszeć, że pani nic nie wie.

O ile ja się orientuję, na podstawie tego, co wyczytałem na kilku stronach OIRP, gdzie podanie tych informacji jakoś nie było tak niewykonalne, to złożyć z wnioskiem o wpis na listę aplikantów należy:
  1. informację o niekaralności z Krajowego Rejestru Karnego, opatrzoną datą nie wcześniejszą niż miesiąc przed złożeniem wniosku;
  2. dyplom ukończenia wyższych studiów prawniczych lub jego urzędowy odpis (jeżeli przy składaniu dokumentów na egzamin wstępny przedłożone zostało tylko zaświadczenie o zdaniu egzaminu magisterskiego lub kserokopia dyplomu)
  3. oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych;
  4. oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych;
  5. dowód wniesienia opłaty w postępowaniu o wpis.
 Przy okazji - kilka nowych ciekawych linków po prawej stronie.

    0 komentarze:

    Prześlij komentarz